torsdag 14 juli 2016

Sommar

Jösses vad längesen! Upptäckte att jag inte ens hade appen i nya luren...så vad har skett senaste månaderna i mitt liv? Massor...som alltid. Dagarna går fort.... sommaren är här o regnet likaså.

Har semester...men jobbar extra som hyrsyrra. Finns ett stort behov av ssk o mer lär det bli.. många missnöjda inom vården som är fullt förståeligt. Arbetstider o löner är de stora frågorna. Även arbetsmiljö såklart... jag trivs än så länge iallafall.

Att jobba för kommunen var längesen jag gjorde. Det är helt annorlunda mot akuten.  Men bra på sitt sätt. Känns som att man har mer tid att ge varje enskild individ. Kvällen gick visserligen i ett... men det är 1 patient åt gången och inte 10-20.

Att jobba natt går bra. Märker först nu när jag är ledig att jag är uppe halva nätterna och inte kan sova... känns rätt menlöst att bara ligga här o vrida o vända mig i sängen. Men men...imorse vaknade jag 05 och var pigg. Tog en skogspromenad med vargen min i solen och njöt. Skönt att njuta av morgonen när de fortfarande är sol. Sen kom regnet.

Nu är det dags för ett seriöst försök till att sova. Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar